1/18/11

saya pulangkan semula.. :)

Assalamualaikum sahabat. Aku berharap semoga ko kini berada dalam keadaan yang baik saje. maaf kiranya email ini dilayang terlalu lambat. biase lah..kalau da name pon seorang pekerja...terlalu banyak kerja yang harus aku tunaikan. berada di bumi asing, singapura ini tak la mcm di malaysia. kat sini kite terpaksa bersaing. surat yg ko post kan aku baru bace sebentar tadi...maaf...seminggu yg lalu aku berada di indonesia untuk berkursus. begitu aku membace surat ko, aku segera mencoretkan balasan warkah itu. tapi ape yg mengejutkan aku....bagaimana ko boleh mengirimkan cek bernilai RM 5000 2 pade aku?? walau sebesar zarah pun...tidak pernah aku meminta segala budiku untuk dibalas...jauh sekali untuk dikenang. segala perbelanjaan perubatan yg ko jalani...aku biaya dgn ikhlas tanpa mengharapkan sebarang balasan. Ya....jumlahnye sgt banyak. tp kalau ko nak tau...nilai sahabat itu sesungguhnye tiada yg mampu tandingi.
Bagaimana ko boleh anggap...yg aku ingin ko pulangkan wang 2??ya...memang mase 2 ko ckp ko pinjam dari aku, tapi aku xcakap ape2 kan???ko dah lupe???dahulu masa kita sama2 bersekolah...ko selalu pinjamkan aku sesuatu yg berharaga tanpa sedikit pon balasan yg ko pinta. xingat ke??xpe..aku masih ingat.xmungkin aku boleh lupakan semua 2.
Ingat x lg???masa mama aku meninggal dunia??aku terpaksa tinggal bersama ayah tiriku.aku selalu mengadu bagaimana die memukul aku setiap kali aku melakukan kesalahan yg kecil??nah....mase 2 ko pinjamkan aku bahu ko untuk aku menyisa segala tangisku. dibahu itu....aku luahkan segala kesedihan yg terbuku didada...tanpa aku sedar...yg sebenarnye bahu ini lah yg sepatutnye ku beri pada penderitaanmu.
atau pon ko sudah lupa....disaat aku menceritakan bagaimana aku mendapat peluang untuk masuk ke MRSM....aku sungguh gembira.pada masa tu...ko pinjamkan senyuman pahitmu pada kegembiraan ku.sedangkan pade masa tu..senyuman itu sajalah yg tersisa sebagai bekal utk ko menempuhi sebuah kehidupan yg perit...sedangkan sepatutnya...senyuman ini lah yg harus aku berikan padamu...agar ko mampu utk tersenyum dgn lebih lama.
masih x ko ingat....setiap malam pasti aku akan menelefonmu utk menceritakan pengalamanku di sekolah baru. saat 2 ko telah meminjamkan aku telingamu....sedangkan sepatutnya telinga inilah yg menjadi pendengar bg segala penderitaanmu itu.
aku ingat lagi....masa ayah tiriku sedang berang dan memukulku,ko pinjamkan tubuhmu untuk melindungiku.aku terkejut...ko ckp tubuhku dah selalu diseksa..biarkan saja ko menggantikan tempatku.aku xtaw...mase 2 ko juga sedang terseksa mgkin xnmpak diluar tapi didalam hanya Allah yg taw.
ingt x lg..bila aku menangis...ko juga turut menangis bersamaku.ko pinjamkan air mata mu agar aku dpt merasakan yg ko juga merasakan kesedihanku.sedangkan aku lupa....air mata itu tdk sepatutnya keluar disaat ko hampir ingin mengeringkannya.
sewaktu aku ingin ke singapura untuk bekerja...ko pinjamkan aku pelukanmu....nasihatmu dan kenanganmu.....sedangkan sepatutnya...segala itu aku berikan padamu.
wahai sahabatku....betapa butanya dirimu....menganggap segalanya mampu dibayar dengan wang ringgit.tiada satu pun kegembiraan yg mampu menimbus segala ingatan ku tentang dirimu.sesungguhnya tiada satu pun lagi dari yg ko pinjamkan itu aku balas. dan aku taw....tiada satupun yg aku mampu balas.maaf jika aku melayangkan email dan bukan surat.aku cuba...tp tdk sampai ditengah2....kertas itu sdh basah dek air mataku. maaf jika email ini lambat ko terima....disaat ini sewajarnye aku berada disisi mu...memulangkan semula bahumu....air matamu...senyummu...telingamu...pelukkanmu dan segala yg telah ko pinjamkan padaku. aku berdoa semoga sakitmu itu cepat2 sembuh.esok aku akan pulang ke malaysia dan menemani mu untuk selamanya.

_sahabatmu_

No comments:

Post a Comment