1/15/11

tolong ingatkan aku.. :)

mencari cinta sejati.kadang2 manusia xpernah sedar...cinta yg sejati 2 datang dari Allah.bile kite meletakkan rase cinte kite pade Dia....maka Dia akan meletakkan rase cinta dia pade kite...bkn itu saje....Dia akan menjadikan semua owg sayangkan kite...nah secare xlansung ramai la lelaki yg akan cube pikat kite.kiri kanan.....tp kite kene la gunakan sebaik mungkin.mungkin 2 jgk...menyebabkan kite(termasuk aku)...masih belum mendapat cinta sejati.sebab kite kadang2 lupe akan Allah.....kite terlalu taksub mengejar cinta manusia yg akhirnya hilang entah kemane.bile kite gagal dalam cinta manusia...pade sape kite mengadu??xlain xbukan pade Allah la kan.....kadang2 tu aku sedar...yg manusia mmg xlari dari melakukan kesilapan.jadi sebab tu la kadang2 kite lupa padaNya....wanita yg baik hanyalah untuk lelaki yg baik..mcm 2 jgk la sebaliknya......kadang2 mesti kita yg kurang baik ni terfikir....aku ni jahat...macam 2 aku dapat pasangan yg jahat la kan??ataupon kite terfikir mcm ni..tak payah la susah2 aku nak cari lelaki yg baik2...diorang bukan nak kat aku pon....yup!!!tepat sangat apa yg anda fikirkan 2.aku pon fikirkan bende yang same setiap kali bile ade lelaki yg agak2 baik nak berkenalan dgn aku.dan akhirnya aku terfikir secara logik.....Allah takkan biarkan hambaNya terus melakukan dose.boleh jadi.....kite memang jahat.tak sembahyang...tak tutup aurat...tapi bila kite berjumpe dgn lelaki yg baik..maka kite juga mampu berubah menjadi wanita yg baik juge.who knows??

dan sebab itu...sambil kite mencari lelaki yg baik....kite pon cubalah berubah menjadi wanita yg baik...jangan la terlalu mengharap agar ditemukan dgn lelaki yg baik sedangkan kite juga xcube untuk merubah diri kite.pernah ada satu hari aku terfikir sendiri....si polan 2 cun..seksi...muke tip top gile.....tp kenape die masih belum mendapat pasangan....pelik kan??sedangkan si polan yg lg sowg ni itam....gemok....tp die dah bahagia dgn anak2 dan suami.ya..itulah tandanya jodoh....nampak seakan-akan kita cuba menjelaskan bahawa sebab xde owg nak kat die...dah ade yg pinang trime je la....sedangkan kite kurang sedar...itu jodoh terbaik dari Allah untuk die.pernah tak terdengar ataw terbaca kisah tentang cokelat??siapa pon xmau cokelat yg dah terbuka dan jatuh kelantai.sape yang nak??dah la lalat dok urung...berpasir...tmbah2 lagi kalau kat super market 2...disepak2....betul x?ye...kite mesti dapat gambaran....seperti inilah wanita yg membuka aurat dowg kan??memang betol pemikiran anda...dah terdedah...dh kotor dan jijik...dah disepak kesana kemari....tapi ade sape2 tak yg tergerak hati untuk ambil cokelat 2....hapuskan butir2 pasir darinya...ttp semula sarungnya dan letak kembali ke rak???ataw jika dah terus dibuang dari rak..pernah ke anda semua terfikir untuk ambil dan mkn sahaja???ya...cokelat 2 da kotor ok...Allah tak bagi kite mkn makanan yg kotor....tp pernah tengok tak si pengemis mencari rezeki di tempat sampah??kenapa pengemis xcari kat supermarket??jawapan yg mudah sebab xde duit...sebab tu si pengemis cari kat tempat sampah...xfaham2 lagi ke???ha taw pon kan...maksud nye sampah yg dimakan oleh si pengemis tu masih lagi berupakan rezeki...pusing x pusing..putar x putar....cokelat 2 masih lagi rezeki.jika pade hari tu Allah dah takdir kan awak akan mkn cokelat yg kotor 2...jd itu adelah rezeki awak.begitu jgk jika Allah dah takdirkan jika itu adalah jodoh awak..baik dan buruk die masih jodoh awak.jadi xsalah awak bimbing die....ajar die,sucikan die...

aku bukan nak menegakkan benang yg dah basah..no tidak....tapi cuma berharap masih ade sinar untuk mereka yg da anggap diri mereka semakin hancur.kenapa kite mesti menjauhkan diri kite dari mereka sedangkan kite seharusnya bimbing mereka???aku.....cume berharap akan mendapat cinta sejati seperti manusia lain.cinta tu biarlah lahir atas keredhaan Allah juge...bukan itu saje....aku harap kawan2 aku juga mendapat cinta sejati..... :)

p/s bukan gatal nak kawen...tp rase2 mcm nak kawen je..ahahahahahahaha ;p

No comments:

Post a Comment